سرخط خبرها

گفتگو با دبیر جشنواره تئاتر خراسان رضوی درباره حاشیه‌های انتخاب اعضای هیئت بازبینی سی و سومین دوره این رویداد | شورای سیاستگذاری تصمیم گیرنده نهایی است

  • کد خبر: ۱۸۹۶۰۲
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
گفتگو با دبیر جشنواره تئاتر خراسان رضوی درباره حاشیه‌های انتخاب اعضای هیئت بازبینی سی و سومین دوره این رویداد | شورای سیاستگذاری تصمیم گیرنده نهایی است
معرفی اعضای هیئت بازبینی سی و سومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی حاشیه جدید تئاتر استان است که از روزگذشته که خبر آن اعلام شده با نقد‌هایی روبرو شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، روز گذشته که اعضای هیئت بازبینی سی و سومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی معرفی شدند این سوال برای اهالی تئاتر پیش آمد که انتخاب اعضا بر چه اساسی شکل گرفته است!

در واقع برخی از اهالی تئاتر مشهد بر این باورند که ترکیب اعضای هیئت بازبینی این جشنواره تناسب چندانی ندارد و گزینه‌های بهتری برای ایجاد این تناسب وجود داشت.

آن‌ها حضور مصطفی یوسف‌زاده، منتقد و فعال تئاتر را که در چند ماه اخیر در تئاتر مشهد حضور دارد، علت اصلی این عدم تناسب می‌دانند.  

دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که انتخاب‌ها بر چه اساسی بوده به یک توضیح کلی بسنده می‌کند و می‌گوید: جشنواره یک شورای سیاستگذاری دارد  که ریاست آن بر عهده مدیر کل ارشاد خراسان رضوی است و بر اساس شیوه‌نامه موجود، تصمیم نهایی نیز با رئیس این شورا است.

محمد جهان‌پا توضیح می‌دهد: من به عنوان دبیر، پس از مشورت با برخی از اهالی تئاتر ۵ نفر را به عنوان اعضا معرفی کردم و در نهایت تصمیم شورا انتخاب رضا حسن‌زاده، سیدجواد اشکذری و مصطفی یوسف‌زاده بود.

به باور جهانپا، با توجه به اختلاف نظر‌های متعدد در تئاتر مشهد، نقد وارد کردن و حاشیه‌سازی در این زمینه عجیب نیست و انعکاس آن هم ضرورتی ندارد، زیرا ممکن است حواشی تازه‌ای ایجاد کند.

وی در ادامه به حضور فعال مصطفی یوسف‌زاده در تئاتر مشهد در یک سال گذشته اشاره می‌کند و می‌گوید: با توجه به مسئولیت و سابقه کاری این هنرمند، می‌توان گفت که او تقریبا جزئی از تئاتر مشهد شده است.

دبیر بازبینی سی و سومین جشنواره تئاتر استان در پاسخ به این سوال نیز، که چرا برای ایجاد این تنوع و جذاب شدن بیشتر این رویداد مهم استانی، از فکر‌های و استعداد‌های جدید و نوظهور و خلاق در هیئت بازبینی استفاده نشده است، می‌گوید: به نظر من استعداد‌ها و هنرمندان جوان بیشتر باید دنبال تولید بوده و در اجرا‌ها پویا باشند.

وی در پایان بازهم به این نکته اشاره می‌کند که در نهایت شورا تصمیم گیرنده بوده و یک سری مراحل قانونی وجود دارد و دبیر به تنهایی تصمیم‌گیرنده نیست.

پی نوشت: عکس نمایه مربوط به سی ودومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی است

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->